Warning: Undefined array key "image" in /home/bright/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-xt-master/modules/wp-seo/wp-seo-front.php on line 173

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/bright/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-xt-master/modules/wp-seo/wp-seo-front.php on line 173
BRIGHT - 10 iemesli, kas liecina par novecojušu mājaslapu
BRIGHT
lven

10 iemesli, kas liecina par novecojušu mājaslapu

25. janvāris 2019.

Ikviens no mums ir saskāries ar situāciju, kad, meklējot informāciju par kādu uzņēmumu vai iepērkoties internetā, nācies pamest konkrēto mājaslapu, jo tā nespēj ātri un efektīvi sniegt vēlamo rezultātu. Par iemeslu tam var būt novecojis dizains, neērta navigācija, mājaslapas nepārskatāmība mobilās ierīcēs un citi iemesli. “Huff Industrial Marketing” veiktais pētījums norāda konkrētas iezīmes B2B (Business-to-business) mājaslapu auditorijā:

Tā kā uzņēmuma mājaslapa pilda arvien nozīmīgāku funkciju uzņēmuma reprezentēšanā, tādā veidā arī ietekmējot tā finanšu rādītājus, ir svarīgi, lai apmeklētājs mājaslapā justos apmierināts un piepildītu savas vēlmes. Esam apkopojuši 10 nozīmīgus faktorus, kas liecina par jaunas mājaslapas nepieciešamību vai esošās pārveidi.

1. Novecojis mājaslapas dizains

Dizains ir pirmais, ko ieraugām, atverot mājaslapu, un 94% no apmeklētāja vērtējuma par mājaslapu ir balstīti tieši uz to. Ir nepieciešamas tikai 0.05 sekundes, lai gūtu pirmo iespaidu par lapu un sāktu to vērtēt pēc izskata un sajūtām. Dizaina elementi ir viss, ko redzam mājaslapā: krāsas, fonti, formas, izmantotie attēli un pat brīvie laukumi starp blokiem. Mājaslapas, kas ieturētas askētisma un minimālisma stilā, ļauj apmeklētājiem justies komfortablāk, kā arī rada uzticību uzņēmumam. Ja lapas dizains satur pārāk daudz un dažādus formatējumus vai dizaina struktūra ir pārāk kompleksa, apmeklētājs nespēs lapā noorientēties un visdrīzāk pametīs lapu.

2. Nekvalitatīvs vizuālais saturs

Veiksmīgas mājaslapas izstrādes pamatā ir saturs – ne velti to dēvē par karali. Bieži vien mājaslapas tiek sabojātas, saturā izmantojot pārāk daudz fotobanku (stocku) attēlus. Smaidīgas ārzemnieku sejas ar zvanu centrāli fonā jau kļuvušas par interneta leģendām. Šādu attēlu izmantošana mājaslapā apmeklētājam liek zaudēt ticību jūsu zīmolam, neļaujot redzēt tā patieso seju: cilvēkus, vērtības un vēstījumu. Turklāt nevar izslēgt iespēju, ka šos pašus attēlus jau izmanto kāds no jūsu konkurentiem, tādēļ ir vērts investēt fotosesijās, kuru rezultātā iegūtie materiāli palīdzēs personalizēt jūsu mājaslapas saturu.

3. Slikta mājaslapas lietojamība (UX)

Mājaslapas lietojamība ir kas vairāk par to, vai apmeklētājs lapā var veikt sev nepieciešamās darbības – tā ir sajūta un komforts, ko atstāj lapa, kas ir ērti lietojama, estētiska un piesaistoša. Mājaslapas apmeklētāji, kas guvuši nepatīkamu pieredzi, 88% gadījumu lapā vairs neplāno atgriezties.

Faktori, kas ietekmē mājaslapas lietojamības pieredzi:

4. Lēns mājaslapas ielādes laiks

Ātrumam ir liela nozīme: ja mājaslapas ielādes laiks ir pārāk ilgs, apmeklētāji to pametīs un vairs neatgriezīsies. Pēc Google statistikas datiem, lēna mājaslapas ielāde var palielināt bounce rate (atlēciena līmeni) līdz pat 113%. Mājaslapas ielādes ātrums ir arī būtisks kritērijs Google meklētāja rezultātos. Kopš 2018. gada Google mobilajā versijā augstāk ierindo lapas ar ātrāku ielādes laiku, tādēļ, ja jūsu mājaslapa ir lēna, tās pozīcija meklēšanas rezultātos kritīsies. Par iemesliem lēnam mājaslapas ielādes ātrumam var minēt liela izmēra attēlu izmantojumu saturā, sliktu satura optimizāciju u.c. faktorus.

Mājaslapas ielādes ātrumu iespējams pārbaudīt šeit https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

5. Mājaslapa nav pielāgota mobilām ierīcēm

Lietotāju skaits, kas izmanto Google meklēšanas servisu mobilās ierīcēs, ir sasniedzis jau 51%, un to skaits turpina augt. Adobe savos pētījumos norāda, ka vidēji 8 no 10 apmeklētājiem pamet lapu, ja tā nav ērti lietojama mobilās ierīcēs. Lai arī lietotāju pieredze atšķiras atkarībā no ierīces izmēra, mājaslapai mobilajā ierīcē vizuāli nevajadzētu atšķirties no mājaslapas desktop versijas. Mūsdienu prasībām atbilstošai mājaslapai ir jāspēj pielāgoties jebkurai ierīcei un izšķirtspējai, nezaudējot kvalitāti un veiktspēju. Mājaslapas pielāgojamību mobilām ierīcēm iespējams pārbaudīt šeit: https://search.google.com/test/mobile-friendly

6. Novecojušu elementu izmantojums mājaslapā

Digitālās pasaules tendences atrodas nemitīgā kustībā: tehnoloģijas un elementi, kas reiz tika plaši izmantoti, nu jau ir novecojuši. Šādu elementu izmantojums mājaslapā ietekmē ne tikai ar mājaslapas lietojamību, bet arī tās atrašanās vietu meklētāju rezultātos.

Daži elementi, kas būtu jāatstāj mājaslapu izstrādes pagātnē:

7. Mājaslapa nav viegli atrodama meklētājos

Pēc TBD pētījumu centra datiem, aptuveni 85% B2B klientu pirms produkta iegādes veic tā izpēti internetā. Tieši tādēļ uzņēmumiem ir svarīgi, lai viņu mājaslapa būtu viegli sasniedzama un ieņemtu pēc iespējas augstāku pozīciju meklētājos. Mājaslapas saturs ar dažādu atslēgvārdu palīdzību ļauj piesaistīt apmeklētājus. Regulāra bloga ierakstu veidošana, izmantojot iekšējas un ārējas hipersaites, lapai ļauj piesaistīt lielāku auditoriju.

Veidi, kā jūs varat optimizēt mājaslapu, lai tā ieņemtu labāku pozīciju meklētājos:

Tehniskais SEO

Kvalitatīvs saturs

Viens no rīkiem ar kura palīdzību iespējams veikt mājaslapas SEO auditu https://www.seoquake.com/index.html

8. Mājaslapai ir pārāk augsts bounce rate

Bounce rate jeb atlēcienu līmenis norāda, cik veiksmīga ir jūsu mājaslapa un vai apmeklētāji tajā ir ieinteresēti uzturēties. Mājaslapu īpašniekiem jācenšas noturēt pēc iespējas zemāku bounce rate: jānodrošina, ka apmeklētāji mājaslapā uzturas ilgāk un ir ieinteresēti jūsu piedāvātajā produktā vai pakalpojumā. Par iemeslu augstam bounce rate var būt novecojis saturs, neērta navigācija u.c. lapas apmeklējuma pieredzi traucējoši apstākļi. Precīzu mājaslapas bounce rate var noskaidrot, ja mājaslapai ir pieslēgts Google Analytics rīks.

www.conversionxl.com/guides/bounce-rate/benchmarks/

9. Mājaslapā trūkst aicinājums rīkoties (Call to action)

Šis ir būtisks instruments, ar kura palīdzību iespējams stratēģiski virzīt mājaslapas apmeklētāju uz darbībām, kas paaugstina lapas iesaisti un palielina pārdošanu. Skaidri saprotams aicinājums rīkoties var būt, piemēram, poga “Sazināties” vai “Ielikt preci grozā”. Aptuveni 70% nelielo uzņēmumu mājaslapu netiek skaidri izmantotas Call to action pogas. Neatstājiet mājaslapas apmeklētājus neziņā: tie vienmēr gaidīs intuitīvu saprotamu nākamo darbību. Ja mājaslapa nebūs skaidra un intuitīva, apmeklētāji to pametīs un visticamāk vairs neatgriezīsies.

10. Drošība

Kiberuzbrukumi un datu drošības aizsardzība ir kļuvusi par vienu no aktuālākajām tēmām tehnoloģiju industrijā. “Online Trust Alliance” ir nosaukusi 2017. gadu par “lielāko datu drošības pārkāpumu gadu”, jo kiberincidentu skaits ir dubultojies. Lielāki drošības draudi pastāv mājaslapām, kas izstrādātas senāk, jo tās ir balstītas uz vecākām tehnoloģijām, taču neatkarīgi no tā, vai mājaslapa ir izstrādāta vakar vai pirms pāris gadiem, tā var tikt uzlauzta.

Padomi, ko nedrīkst aizmirst, domājot par mājaslapas drošību:

Jūsu uzņēmuma mājaslapa ir pārdošanas instruments 24h diennaktī, tādēļ ir svarīgi, ka tā vienmēr izskatās moderna, ir ērti lietojama, intuitīva un ar atjaunotu saturu, kuru viegli atrast meklētājos. Cerams, ka mūsu minētie padomi palīdzēs jums identificēt, vai jūsu uzņēmuma lapa ir novecojusi.

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums