BRIGHT
lven

7 soļi pilnvērtīgas publikācijas izveidei sociālajos tīklos Facebook un Instagram

24. novembris 2021.

Lai atbildētu uz pavisam vienkāršiem jautājumiem par sociālo tīklu ikdienas principiem, Bright piedāvā dažus satura izveides ieteikumus, kurus ikdienā esam pārbaudījuši un aktīvi izmantojam. Ievērojot šos vienkāršos principus, ir iespēja sasniegt labus rezultātus.

1. Saturs dažādās platformās

Ja uzņēmumam ir gan Facebook, gan Instagram lapas, iesakām ziņas tekstu un vizuālo saturu diferencēt (vēstījums, protams, var būt vienāds), pielāgojot ziņu katra kanāla un mērķauditorijas specifikai, lai sociālo tīklu lietotājiem būtu interese skatīt tavu saturu abos kanālos.

2. Tekstveide

Svarīgi ir veidot mērķauditorijai viegli uztveramu un saprotamu tekstu, kas ir gramatiski un stilistiski labā valodā. Ja nododamās informācijas ir daudz, jāizvērtē – varbūt labāk veidot ziņu sērijas, vai arī ieskicēt galveno domu un aicināt pilno saturu lasīt mājaslapā? Veidojot tekstu, neaizmirsti par atslēgas vārdu izmantošanu, Instagram – tēmturu izmantošanu (ja vēlies piesaistīt vietējo auditoriju, centies izmantot tēmturus latviešu valodā).

3. Vizuālais saturs

Veidojot vizuālo saturu, rūpīgi jāizvērtē, ko no vēstījuma tekstveidā iekļaut vizuāļa dizainā, un ko tomēr atstāt pavadošajā tekstā. Centies vizuālī parādīt, bet pavadošajā tekstā – trāpīgi aprakstīt.
Lielākā daļa Facebook un Instagram lietotāju saturu skata caur viedtālruni nevis datora monitoru, tāpēc svarīgi, lai visi vizuāļa elementi būtu pietiekami lieli un viegli saskatāmi. Tāpat, aizvien vairāk lietotāji savos viedtālruņos izmanto “dark mode” režīmu – jāpievērš uzmanība, lai detaļas vizuāli “nepazūd”.
Izkop savu unikālo stilu, lai vizuālais saturs būtu vienots un sociālo tīklu lietotājam viegli identificējams ar tavu zīmolu.
Dažādo saturu, pēc iespējas publicē gan foto, gan grafiskus vizuāļus, gan video, gan animācijas. Ja nododamā informācija ir specifiska vai sarežģīta, animācija ir ļoti pateicīgs satura veids, savukārt, ja nepieciešams iemūžināt kādu īpašu mirkli, tad foto un video būs labākais risinājums – iespēju ir daudz, arī īsstāstu (story), tiešraides (live) un Instagram “reels” veidā.

4. Pogas un saites

Aicinām Facebook ziņām pievienot pogas (piemēram, “iepirkties”, “sūtīt ziņojumu”, u.c.), kā arī saites uz citiem sava uzņēmuma kanāliem (piemēram, mājaslapu), taču, ja tās ir garš burtu, ciparu un rakstzīmju virknējums, aicinām izmanto tādus saīsinātājus kā: ej.uz, bitly, tinyurl, google url shortener. Atceries, ka Instagram ierakstos saites nav aktīvas, taču vari mainīt profila “Bio” aprakstā esošo saiti, kā arī pievienot saiti īsstāstos (story).

5. Atzīmes ziņas tekstā un attēlos

Ja tavs uzņēmums pārdod preces – izveido savu Facebook/Instagram veikalu, kur savu produktu būs ērti atzīmēt attēlos, padarot iepirkšanos lietotājam aizraujošāku.
Ja ziņa ir par sadarbību, ir noteikti vērts šo personu/uzņēmumu atzīmēt vismaz pavadošajā tekstā, lai ātri un ērti aptvertu šīs personas/uzņēmuma sekotājus un interesentus. Ja tiek veidota sadarbība ar influenceriem, norādes uz apmaksātu sadarbību/reklāmu ir obligātas.

6. Tulkošana un tārgetēšana

Lai rūpīgi veidotais saturs sniedz labākus rezultātus un sasniedz vēlamo auditoriju, tārgetē ierakstu atbilstoši savai mērķauditorijai. Nosaki tās atrašanās vietu un valodu, kā arī vecumu un dzimumu. Ja nevēlies, lai saturu redz kāda konkrēta reģiona, vecuma vai valodas lietotājs – pēc līdzīga principa vari ierobežot ziņas auditoriju.
Ja publikācijas pavadošais vizuālis ir bez teksta satura vai ar teksta saturu uzreiz 2 valodās – izmantojiet Facebook sniegto iespēju rakstīt ziņu 2 valodās, nepaļaujoties uz automātisko tulkojumu, kas var izdoties nekorekts. Ja uz vizuāļa ir teksta saturs vienā valodā, tad gan būs jāveido 2 atsevišķas ziņas. Instagram gadījumā, vienā pavadošajā tekstā ir jāaptver vairākas valodās vai jāveido atsevišķas ziņas.

7. Satura apmaksa (boost)

Ja nav paredzēts saturu apmaksāt, tad ir vērts ieskatīties “pārskats” (insights) sadaļā, lai uzzinātu, kurā dienas laikā lapas auditorija ir aktīvāka, tādējādi saprotot, kad publicēt ziņas labāku organisko rezultātu sasniegšanai.
Ja saturu ir paredzēts apmaksāt, tad iesakām rūpīgi definēt sasniedzamo auditoriju, bet sekojot līdzi potenciāli sasniedzamās auditorijas apjomam un pārdomāti izvēlies reklāmas galveno mērķi.

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums