BRIGHT
lven

Būt vēl atpazīstamākiem interneta vidē jeb vienkārši – SEO

28. aprīlis 2016.

SEO – visiem par to ir viedoklis, bet tikai daži zina, kā gūt no tā labumu

Ikviens, kura pārziņā ir mājas lapa zina abreviatūru SEO, proti, angļu valodā search engine optimization. Taču nav noslēpums, ka tikai retais zina kā šo burtu salikumu izmantot savā labā. Starp citu, jau pagājušā gada nogalē IT industrijas blogeri uzdrošinājās apgalvot, ka SEO ir miris. Interaktīvo risinājumu aģentūras BRIGHT eksperti gan uzskata, ka SEO dzīvos tik ilgi kamēr vien ar tā palīdzību būs iespējams palīdzēt cilvēkam atrast tīmeklī to, ko viņš meklē.

Vienkārši par sarežģīto

Tā kā lauvas tiesa no visiem atslēgas vārdiem nonāk Google meklētājā, tad lielākajā daļā gadījumu, kad domājam par SEO, mēs domājam par to kā „patikt” minētajam interneta resursam. Tātad ar SEO ir saistītas visas tās darbības, kuru rezultātā cilvēks, meklējot kādu konkrētu preci, pakalpojumu vai citu vajadzību, nonāk tieši Jūsu pārraudzītajā mājas lapā. Lai vislabākajā veidā palīdzētu mājas lapu īpašniekiem sakārtot interneta vietnes uzbūvi – gan administratora vidi, gan lietotāja vidi, Google speciālisti ir sagatavojuši iesācēja ceļvedi [1]. Tajā ikvienam viegli saprotamā angļu vai citā valodā ir iespējams uzzināt visu no SEO pamatiem līdz specifiskām reklāmas kampaņu metodēm. Ja tomēr ir slinkums lasīt, tad BRIGHT piedāvā iedziļināties dažos vienkāršos apgalvojumos par SEO, kas palīdzēs saprast tā lietderīgumu kopumā.

Atslēgvārds patiešām ir atslēga

Atslēgvārdi ir tādi vārdi un frāzes interneta vietnē, kas nodrošina iespēju atrast jūsu mājas lapu dažādos meklētājos. Mājas lapa, kura ir optimizēta atbilstoši meklētāju prasībām, burtiski runā tādā valodā, kādā savu atslēgas vārdu meklētājā raksta potenciālais lapas apmeklētājs, jūsu iespējamais nākamais klients. Līdz ar to atslēgas vārdu sarakstu sagatavošana ir viens no pirmajiem soļiem, kas ir jāpaveic ikvienam, kurš vēlas sakārtot SEO savā mājas lapā. Nākamais solis ir mērķtiecīga šo vārdu iekļaušana mājas lapas saturā. Atslēgas vārdiem pēc būtības nav jāraksturo tikai kāds produkts vai pakalpojums, bet gan jāsakrīt ar to, ko meklē Jūsu auditorija. Jo lielāka pārklāšanās starp mājas lapas atslēgvārdiem un lietotāja ierakstītajiem atslēgvārdiem meklētājā, jo labāka vieta meklēto rezultātu rangā. Tas nozīmē, ka regulāri, sagādājot aktuālus atslēgvārdus, saviem spēkiem radāt priekšnosacījumus mājas lapas iekļūšanai meklētāja pirmajās lapās. Ierakstiet Google meklētājā jebkādu ar savu nodarbošanos saistītu atslēgvārdu un redzēsiet, vai tas ir vismaz pirmajās trīs rezultātu lapās. Ja ir – apsveicam, ja nav, tad sāciet ar atslēgas vārdu saraksta sagatavošanu.

Mājas lapu vieta rangā

Lai gan mediji publicē ziņas, ka Google negrasās publiski parādīt mājas lapu vietu meklētāja rangā [2], šāds rīks nekur nepazudīs. Vietu minētajā rangā nodrošina gan iepriekšminētie atslēgvārdi, gan mājaslapas saite (arī saišu pareiza uzbūve) un tā struktūra. Var apgalvot, ka interneta saites nodrošina uzticības un interesentu plūsmu uz jūsu mājas lapu. Lai tā notiktu, viens no pamata nosacījumiem ir veidot atsauces uz citām, vēlams populārām, mājas lapām. Protams, definēt virsrakstā un pārējā saturā ar uzņēmumu un tā pārstāvēto nozari saistītus atslēgas vārdus, kuri vēlāk ietilpst arī interneta saitēs ir svarīgs nosacījums, lai izpatiktu meklētājiem. Taču pieredzējuši tirgus spēlētāji nenoliegs, ka viena no veiksmes panacejām Google lapu rezultātu rangā ir AdWords [3] jeb reklāma minētajā meklētāja platformā. Minētā risinājuma efektivitāte slēpjas solījumā, ka par reklāmu jāmaksā tikai tādā gadījumā, ja uz to kāds uzklikšķina. Reklāmu šādā gadījumā var uztvert kā apmaksātu ieejas karti jūsu mājas lapā, kurā jūs sagaidāt ciemiņus redzēt vēl un vēl, bet tikai pēc pašu iniciatīvas. Tad otrreizēja un katra nākamā vizīte mājas lapā būs atkarīga tikai no tās uzturētājiem. Proti, vai tiks regulāri atjaunots saturs, vai tas būs lietotājiem interesants, vai ar to varēs dalīties un, galvenais, vai to viegli varēs atrast interneta džungļos.

Tendences ignorēt nevajadzētu

Mobilo sakaru operators ar vislielāko tirgus daļu Latvijā SIA „Latvijas mobilais telefons” [4] 2015. gada finanšu rezultātu apkopojumā ilustrē šādu situāciju: datu pārraides apjoms 2015. gada laikā LMT tīklā gandrīz divkāršojies un realizēto viedtālruņu pārdošanas apjoms gada laikā palielinājies par 50%. Tas nozīmē, ka datora vidē redzamo mājas lapu optimizācija, saskaņā ar SEO principiem drīz vien būs sekundāra, ņemot vērā, ka auditorija arvien vairāk patērē saturu tieši mobilajā telefonā. Tieši šī iemesla dēļ Google komanda jau ir sagatavojusi platformu [5], kurā ikviens var ievadīt savas mājas lapas mobilās vides adresi un pārbaudīt, cik tā ir piemērota mobilajām ierīcēm, piemēram, lietošanai viedtālruņos vai planšetdatoros. Un šajā gadījumā vislielākās cerības saņemt atbildi „Lieliski! Šī lapa ir piemērota mobilajām ierīcēm.” var tad, ja mājas lapai ir responsīvs dizains, kā arī tad, ja mājas lapa ir pieejama Google robotam.

Google regulāri mēra, kādas ir tendences [6], proti, ko sabiedrība meklē, lai rezultātus apkopotu pakalpojumā Google Trends. Līdzīgu analīzi, bet tikai par savu mājas lapu ir jāveic ikvienam mājas lapas saimniekam vai SEO speciālistam. Uzdevums pavisam vienkāršs, secināt, ko jūsu lapas viesi visvairāk lasa, ko meklē pašā mājas lapā un, kurā no lapām vai satura vienībām pavada visilgāko laiku. Viens no pārskatāmākajiem veidiem kā to darīt ir Google Analytics izmantošana. Šis rīks ļaus gūt priekšstatu par lojālās un jaunās auditorijas paradumiem un interesēm. Taču nākamie soļi, piemēram, likt lietā zināšanas un sekmēt mājas lapas apmeklētību vai arī nē ir atkarīgi no digitālā mārketinga stratēģijas.

Tātad…

Ja ir radusies interese par savu produktu pavēstīt auditorijai, kura ik dienu pavada digitālajā vidē, tad darbs pie SEO ir absolūta nepieciešamība. Mājas lapa, kurā būs integrēti saistoši atslēgvārdi, regulāri tiks atjaunots un papildināts saturs, kā arī lapā būs sasaite ar citām populārām interneta vietnēm, būs vērtīgs un interesants resurss ne tikai satura meklēšanas platformām, bet arī jūsu mērķauditorijai.

[1] SEO starter guide http://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/lv//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
[2] Search Engine Land news http://searchengineland.com/google-has-confirmed-they-are-removing-toolbar-pagerank-244230
[3] Google AdWords https://www.google.com/adwords/
[4] LMT Mediju telpas ziņas https://www.lmt.lv/lv/preses-relizes?g=2016&pid=757
[5] Check your mobile page https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
[6] Google Trends https://www.google.com/trends/

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn


Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums