BRIGHT
lven

Iepakojuma dizaina tendences

8. septembris 2021.

Tā kā 2020. gads ienesa savas izmaiņas cilvēku iepirkšanās paradumu maiņā, līdz ar to iepakojuma dizainam e-komercijā ir jāspēj līdzināties šīm sajūtām, ko cilvēks izjuta apmeklējot veikalu un sajūtot zīmola gaisotni. Tāpēc viena no 2021. gada tendencēm ir ar dizainu attēlot produkta sastāvu, smaržu un sajūtas. Ir svarīgi, lai šis iepakojuma dizains uzrunā pircēju, jo e-komercijā patērētājs “pērk ar acīm”, ja šis produkts viņu “uzrunā”. Jo iepakojums ir pirmais produkta aspekts, ar kuru pircējs mijiedarbojas – redz zīmola stāstu.

Vispirms apskatīsim iepakojuma materiāla tendences. Tā kā iepakojums tiek izmantots Latvijā un pasaulē ļoti daudz (gandrīz katram produktam tāds ir) un tas ne vienmēr nonāk atkritumos, bet gan dabā, līdz ar to šis ir palicis ļoti aktuāls jautājums ikvienam – sākot no materiālu ražotāja līdz pat patērētājam.

Viena no iepakojuma tendencēm ir domas ar rūpēm un iejūtību pret dabu, parādot krāsu, zīmola vēstījumu, materiālus, dizainu un pieejamas drukas iespējas. Patērētāji priekšroku arvien vairāk dod iepakojumam ar mazāk atkritumu un mazāk iepakojuma materiālu.

Zīmols vairs nav tikai produkts, tas aptver katru klienta iepirkšanās pieredzes aspektu. Lai zīmols būtu stabils, ir jābūt pietiekami gudram, lai saprastu klientu vēlmes un ieviestu šīs izmaiņas savā produktā, lai saglabātu savu vietu tirgū.

Pārstrādājamība

Ilgtspējība ir un būs patērētāju galvenā problēma, tāpēc viens no veidiem, kā zīmoli risina šo problēmu ir pārstrāde. Pārstrādājamība attiecas uz to, cik labi iepakojumā esošo materiālu var pārstrādāt atkārtotai lietošanai. Šobrīd Eiropā tiek pārstrādāti 80% papīra un kartona iepakojuma, 20% – plastmasas iepakojuma. [1]

Vīna glāze

Ilgspējīga dizaina prakse iepakojuma piegādātājiem

Sociālā atbildība pēdējo pāris gadu laikā ir nonākusi uzmanības centrā. Daudzi uzņēmumi īsteno ilgtspējīgu uzņēmējdarbības praksi, kas atbilst gan sociālās atbildības, gan uzņēmējdarbības mērķiem. Viens no veidiem ir “pareizo izmēru” noteikšana – samazināt kopējo iepakojuma lielumu, pildījuma materiālu un papīra atkritumus, izmantojot apzinātu dizaina izvēli. Papildu bonuss: “pareiza izmēra” iepakojums uzlabo pārvadāšanas efektivitāti, samazinot izmaksas, kā arī oglekļa pēdas, kas saistītas ar preču transportēšanu.

Kā labu piemēru var minēt “Patagonia” apģērba iepakojumu. [2]

Iepakojums būtībā ir sešstūra formas kastīte, kas sagriezta dažādos izmēros, pamatojoties uz produkta izmēru. Jaunais kastes izmērs ir efektīvāk sakārtojams un cieši pieguļ apģērbam, tādējādi samazinot izmantotā materiāla un vietas daudzumu.

Pareiza izmēra noteikšana arī turpmāk būs sabiedrotais e-komercijā. Tiešsaistes iepirkšanās pieaugums tikai palielina pieprasījumu pēc vieglākiem un mazākiem iepakojumiem, kas samazina piegādes izmaksas.

Bioloģiski noārdāms iepakojums

Aizvien populārāks ceļš uz ilgtspēju iepakojuma nozarē ir bioloģiski noārdāmais iepakojums. Tas būtībā nozīmē tādu iepakojumu izmantošanu, kurus baktērijas vai citi organismi dabiski var sadalīt atkritumu vietā, nevis otrreiz pārstrādājams iepakojums, kuru var atkārtoti izmantot.

Šis ziepju iepakojuma dizains ir izgatavots no augu izcelsmes šķiedrām un no 100% cukurniedru bio-sveķiem. Pārsteidzošākais ir tas, ka kastēs tiek ieaustas dažādas zāļu sēklas, piemēram, baziliks, kas nozīmē, ka tos var samitrināt un stādīt. [3]

Iepakojuma tekstūra

Iepakojuma dizainam vajadzētu pievērsties ne tikai dizainam, bet arī rūpēties par pieskārienu un sajūtām. Taustes pieredze var atšķirt jūsu produktu no citiem. Piemēram, ja vēlaties orientēties uz augstākas klases tirgu, apsveriet iespēju savai etiķetei piešķirt reljefu. Šīs etiķetes tiek uzskatītas par “augstākās kvalitātes”. Klienti, kuri pieskaras izstrādājumiem ar šīm etiķetēm un kuriem patika pieredze, uzskata, ka šādi produkti ir vairāk vērti! Tekstūras rada ergonomiku, lai vairāk savienotu produktu un palīdzētu pieņemt lēmumu iegādāties šo produktu. [4]

Minimālisms savienojumā ar luksusa iepakojuma dizainu

Vienkāršs dizains nenozīmē, ka tas ir garlaicīgs dizains. Patiesībā vairums minimālisma iepakojuma dizainam ir plašas iespējas būt aizraujošam, dinamiskam, uzrunājošam, nepazaudējot vienkāršību. Tā var būt zelta folijas līnija, kas ir kā akcents. Tie var būt arī akvareļu attēli, kas drukāti ar dabai draudzīgām krāsām. Vai arī radot unikālu papīru, kuru izmanto iepakojuma izstrādei, piemēram, šokolādes kastītei. [5] [6]

Dabiskas un neitrālas krāsas

Minimālistisks dizains un nokrāsas ir tendence jau ilgu laiku un tas neatšķiras arī 2021. gadā. Patērētāji izvēlēsies krāsas, kas izskatās dabiski. Mēs arvien vairāk redzēsim zemes toņu un gaišu nokrāsu. Daudzi uzsvērs siltos zemes toņus un maigākas krāsas, un produkta veids ietekmēs konkrēto toņu izvēli. [7]

Esi pamanāms – 2D grafiki modernajā iepakojuma dizainā

Uz šodienu zīmola stāstam ir liela nozīme un nav pamata domāt, ka tas tuvākajos gados samazināsies. Uz iepakojuma attēli var pastāstīt zīmola stāstu daudz ātrāk un efektīvāk nekā teksta sienas. Tāpēc daudziem zīmoliem ir vienkārši, dažreiz karikatūru zīmētas ilustrācijas, kurās ir vienkārši krāsu bloki ar tīru formu un atpazīstamiem tēli.

Piemēram, šis izsalkušais tēls tiek izmantots kā zīmogs uz ogu kastītēm, transporta kastēm un papīra maisiņiem, un vienmēr izskatās, ka tas ēd ogas. Šis vienkāršais, jautrais raksturs piešķir iepakojuma dzīvīgumu un pastāsta zīmola stāstu visur, kur tas ir redzams.

2D jeb plakanajā grafiskajā stilā formas bieži tiek vienkāršotas, krāsu bloki izceļas un teksts ir lasāmāks. Tam ir pietiekami daudz elastības, lai attīstītos tālāk un veidotu to brīvi. Dizaineri to var brīvi izmantot un sapludināt jebkurā kompozīcijā, kas viņiem patīk. Plakano ilustrāciju attīstība 2021. gadā mūs pietuvina funkcionalitātei un estētikai harmonijai. [8]

Pamanāmi raksti (patterns)

Gaišāki toņi un minimālisma dizains ir nozīmīga tendence pēdējā gada laikā, taču pārliecinieties, lai tie neizskatās garlaicīgi vai blāvi. Padariet tos saistošus un dinamiskus, kas radīs sajūsmu klientam ieraugot šo dizainu. Jūs varat spēlēties ar pievilcīgiem toņiem, sarežģītām detaļām, abstraktiem objektiem. Šeit jums jāpārliecinās, ka katrs raksts ir piemērots produkta iepakojumam, lai veidotos saliedēts zīmola stāsts. [9]

Radošais stāsts (vēstījums)

Tas ir skaists veids kā emocionāli savienoties ar klientu, jo klienti vēlas kaut ko, kas ir ārpus produkta un viņi vēlas kādu unikālu stāstu, kas paliks ar viņiem visā ceļojuma (iepirkšanās) laikā. Emocijas tiek aktivizētas vairāk un ietekmē pieņemot lēmumu par produkta iegādi.

Uzņēmuma misiju, tā rašanās sākumu, procesi vai jebkura cita informāciju par zīmolu, kas ir iedvesmojoša, var uzskatīt par zīmola stāstu un tas var palielināt zīmola vērtību. Zīmola mājas lapa ir tā vietā, lai lasītu šos zīmola stāstus. [10]

Caurspīdīgs logs iepakojumā

Pircēji sāk izrādīt lielāku interesi par tiem produktiem, kuriem viņi redz pašu produktu pirms iegādes. Autentiskuma laikmetā un uzmanības pievēršana šim faktam var dot būtisku priekšrocību starp konkurentiem. Tāpēc šāds caurspīdīgs logs uz iepakojuma, e-komercijā it sevišķi, rada drošību un pārliecību klientam, ka viņš iegādāsies kvalitatīvu produktu. [11]

Vintage iepakojuma dizains

Vēl viena tendence, kura būs raksturīga tuvākajos gados – arvien vairāk vērojamas ilustrācijas, burtveidoli un retro krāsu izvēles, kuras ir raksturīgas Vintage stilam. Tas produktam piešķirs atšķirīgāku izskatu, lai tas izceltos starp pārējiem dizainiem. Šis stils cilvēkos rada nostalģiskas sajūtas un asociējās ar ilgmūžību. [12]

Abstrakti iedvesmotais dizains

Abstraktais dizains rada māksliniecisku pieeju kopējam iepakojumam. Tas ir paņēmiens, kurā dizaineri pieliek visu iespējamo, lai iepakojums izceltos ar drosmīgiem fontiem, neona toņiem ar intensīvu minimālisma pievilcību kopumā. Abstraktā māksla mudina mūsu smadzenēm reaģēt mazāk ierobežojošā un stereotipiskā veidā, izpētot jaunas asociācijas, aktivizējot alternatīvus emociju ceļus un veidojot jaunas, iespējams, radošas saites mūsu prātā. [13]

Tehnoloģiju integrācija

Pievienojot interaktīvus elementus un inovācijas pirkšanas procesam, zīmoli pievēršas digitālajām, mobilajām lietotnēm un tehnoloģijām, lai veicinātu patērētāju iesaistīšanos. Zīmoli tiecās izveidot saikni ar paaudzi, kura pamatā lieto jaunās tehnoloģijas, bet arī rada neaizmirstamāku patērētāja zīmola pieredzi. Mākslīgais intelekts un digitālās spēles ir gaidāmās iepakojuma tendences. [14]

Risinājumi iepakojuma dizainā

Ilgtspējīgs, videi draudzīgs produkta iepakojuma dizains arī turpmākos gadus rūpēs uzņēmumiem un daudzi rīkosies radoši, lai samazinātu izmaksas un vienlaikus samazinot arī emisijas. Iepakojuma dizains, kas patērētājus savieno ar lielāku zīmola stāstu turpinās pārsteigt un priecēt. Un liela nozīme būs tehnoloģijai, kas ļauj pircējiem mijiedarboties ar produktiem jaunos veidos. Viena lieta ir droša – produktu iepakojuma nozīme turpinās pieaugt.

Ja nepieciešamas konsultācijas vai iepakojuma dizains – Bright radošā komanda, ņemot vērā savas zināšanas un pieredzi, piedāvās jums atbilstošākos risinājumus

 

Tendenču apkopojumā izmantoti materiāli no sekojošiem avotiem:

  1. https://www.mckinsey.com/industries/paper-forest-products-and-packaging/our-insights/the-drive-toward-sustainability-in-packaging-beyond-the-quick-wins
  2. https://capsule.us/work/patagonia/
  3. https://www.instagram.com/p/CECmjEhFHgT/
  4. https://thedieline.com/blog/2018/7/13/24-packaging-designs-that-feature-the-use-of-texture?
  5. https://canyoncoffee.co/
  6. https://mastchocolate.com/
  7. https://www.behance.net/gallery/106037731/Eco-Bottle
  8. https://www.designerpeople.com/blog/packaging-design-trends-2021/
  9. https://www.behance.net/gallery/84164573/Leafy-Tea-Packaging?tracking_source=search_projects_recommended%7CBold%20patterns%20packaging
  10. https://www.packagingoftheworld.com/2018/05/tra-dinh-tea.html
  11. https://www.packagingoftheworld.com/2018/09/feliz.html
  12. https://www.behance.net/gallery/93530267/THC-Capsules-Label-Design?tracking_source=search_projects_recommended%7Cvintage%20packaging%20design
  13. https://www.behance.net/gallery/66934673/Milk-Packaging-Design?tracking_source=search_projects_recommended%7Cabstract%20packaging%20design
  14. https://www.wikitude.com/showcase/brand-icon-comes-to-life-with-ar/
Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums