BRIGHT
lven

Web dizaina tendences 2021.gadam

7. decembris 2020.

Web dizains pēdējos gados ir nepārtraukti attīstījies. Radošums un tehnoloģijas ir nozares ar visstraujāko attīstību, tāpēc nav pārsteigums, ka pastāvīgi parādās jaunas dizaina tendences un to izpildījuma tehnikas. Kādas tad ir šobrīd aktuālās tendences – uz šo jautājumu ir centušies atbildēt visi lielākie nozares mediji. Iepazīstinam ar daļu no profesionāļu prognozēm.

1. Dark mode

Ļoti ilgu laiku web dizainā balts fons tika uzskatīts par vienīgo veidu, kā mājaslapā vai aplikācijā radīt brīvo laukumu. Lai arī tumšas lapas parādījās jau agrāk, kā tendence tā aizsākās tikai 2020. gadā un tiek prognozēts, kā turpināsies arī 2021.

Pazīstamākais šīs tendences virzītājs daudziem būs Apple un, kā šajā lapā redzams, dark mode ir lielisks veids kā piešķirt modernu un elegantu noskaņu jebkura produkta digitālai attēlošanai.
Dark mode dod iespēju dizaineriem spēlēties ar jauniem radošiem elementiem kā pasteļtoņiem un neona krāsām, kas abas bija izteiktas 2020.gada krāsu tendences. Tajā pašā laikā ir pierādīts, ka dark mode lietošana ir draudzīgāka kā mobilo ierīču akumulatoriem (īpašie ierīcēm ar OLED un AMOLED ekrāniem), tā arī mūsu redzei, samazinot zilās gaismas ietekmi.
Tumšā fona lietošana ir lielisks veids, kā palielināt elementu kontrastu, padarīt tos redzamākus, vieglāk pamanāmus. Nereti lietotājiem tiek piedāvāta iespēja pašiem pārslēgties uz gaišo vai tumšo fonu, uzlabojot lietotāja pieredzi.

 

2. Minimālisms

Moderns dizains mūsdienās nenozīmē tikai estētisku baudījumu, bet iet “roku rokā” ar ērtu tā lietojamību. Tendence, kas nav jaunums, bet kas turpinās būt aktuāla arī nākotnē, ir minimālisms.
Ne tik daudz kā vizuāls stils, bet vairāk kā dizaina ievirze minimālisms balstās uz pašiem būtiskākajiem elementiem – pamata ģeometriskās formas, tīri teksta bloki, ierobežotas krāsu paletes un tukšie laukumi (white space) ar vienu kopīgu mērķi – radīt vienkāršu, funkcionālu un atmiņā paliekošu dizainu.

Ja vēl ne tik senā pagātnē minimālisms saistījās vairāk ar balto-melno krāsu paletēm, tad šobrīd aktuāls ir krāsām bagāts minimālisms ar izteiktiem krāsu blokiem, foniem, bezserifa (sans serif) fontiem, minimāliem dizaina elementiem.
Kā jau tika minēts, šī tendence nenosaka tikai vienkāršotu mājaslapas vizuālo dizainu, bet arī funkcionalitāti un lietojamību – pavisam droši, ka minimimālims būs galvenais moderna UI dizaina komponents arī nākamajos gados.

 

3. Ilustrācijas

Ilustrācijas šī gada laikā ir ieguvušas milzīgu popularitāti kā grafiskajā, tā arī sociālo mediju un web dizainā. Daudzi uzņēmumi izvēlas savas mājaslapas bagātināt ar ne tikai grafiskām, bet arī ar roku zīmētām ilustrācijām, lai piešķirtu lapai unikalitāti, ciešāku saikni ar pašu produktu, kā arī radītu lietotājam patīkamāku apmeklējuma pieredzi.

Pēdējā laikā arvien lielāku popularitāti dizaineru vidū ieguvuši “savādie cilvēki”, jeb ar pārspīlētām ķermeņa proporcijām atveidoti cilvēku tēli.

Ilustrācijas un tēlu dizains ļauj graut iepriekš pieņemtās normas un uzskatus par pareiziem ķermeņu tipiem, ādas krāsām – jaunās tendences šos tēlus padara arvien iekļaujošākus (inclusive) un brīvākus no dažāda veida aizspriedumiem.

 

4. Dinamiska skrollēšana

Kad mājaslapas lietotāji lapu skrollē (ritina), viņi ne tikai pārvietojas tajā, bet arī interaktīvi līdzdarbojas. Fiziskas viņu roku/pirkstu kustības ietekmē ekrānā notiekošo; šāda interakcija ir piedalīšanās veids un kad lietotājs tiek iekļauts šādā procesā, ir daudz lielāka iespēja veicināt viņa ieinteresētību un iesaisti.

Skrollēšana ir viena no vissmalkākajām mijiedarbības formām, tāpēc 2021.gadā dizaineriem ir izaicinājums uzlabot šo vizuālo atgriezenisko saiti, ko lietotāji saņem lapu skrollējot. Šī saite var rezultēties no visu lapā redzamo krāsu maiņas līdz pat ļoti sarežģītām animētām pārejām un izkārtojuma pilnīgas maiņas; sajūtu ziņā katrs šāds “skrollis” rada nepārtrauktu pārsteiguma sajūtu.

2021. gada tīmekļa animācijas kļūs sarežģītākas, sadalot lapas elementus priekšplāna un fona elementos, radot parallax efektu.

 

5. Kustība, animācijas, interakcija

Video sevi jau ir pierādījis kā vispievilcīgāko tiešsaistes satura veidu, tāpēc nav nekāds lielais pārsteigums, ka arī kustība ir kļuvusi par ļoti nozīmīgu tuvākās nākotnes tendenci. Kustība un animācija web dizainā ir ideāls veids, kā citādi parasto un varbūt nedaudz garlaicīgo mājaslapu padarīt aizraujošāku un saistošāku lietotājam.
Tajā pašā laikā arvien vairāk lapās novērojama dažādu interaktīvu elementu lietošana – testi, spēles, aptaujas, balsošana.

Moderns UI un UX nav tendences, bet gan nepieciešamības, kas nekur nepazudīs. Mikrointerakciju lietošana bieži vien ir nemanāms veids, kā lietotāju vienkārši iesaistīt dažādos procesos. 2021.gadā šīs interakcijas, visticamāk, tiks animētas – sākot ar maziem elementiem, call-to-action pogām, kursoriem, pašiem produktiem, pop-up ilustrācijām un visu pārējo, ko vien var iekustināt.
Netraucējoši, bet interesanti, rotaļīgi elementi būs tas, uz ko jāliek galvenais uzsvars. Interaktivitāte ir ne tikai jautrs papildinājums tiešsaistes pieredzei, bet arī lielisks veids, kā piesaistīt apmeklētājus, vienlaikus arī uzzinot vairāk par viņiem.

 

6. Trīs dimensiju krāsas un formas

Jau kādu laiku web dizainā krāsu paletes tendenciozi virzās uz aktīvu krāsu pāreju (gradient) lietošanu, taču šogad šī tendence attīstās jau citā līmenī, krāsu pārejām kļūstot arvien reālākām nekā jebkad agrāk.
Ņemot vērā jauno Apple Big Sur operētājsistēmu, tiek sagaidīts, ka krāsas kļūs piesātinātas un trīsdimensiju, gandrīz kā augļi, kurus var noplūkt tieši no ekrāna.

Šis efekts tiek panākts, izmantojot smalku ēnojumu, kas piešķir jaunu, noapaļotu izjūtu plakanajām (flat), iepriekš tik populārajām, ikonām. Kopumā šī tendence liek domāt, ka 2021. gada web dizaina krāsas tiecas uz augstākām reālisma pakāpēm.

Trīs dimensiju dizaina elementi jau sen ir aizrāvuši mājaslapu lietotājus; šo popularitāti tikai pastiprina jaunās virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģiju iespējas. Šādu elementu izmantošana ļauj UI un UX dizaineriem jebkuru lapu padarīt daudz glītāku un saistošāku lietotājam, kurš tiek iedrošināts mājaslapā pavadīt ilgāku laiku. Arī dizaina programmu attīstība šodien ļauj attīstīt šo tendenci un 3D elementus iesaistīt gan tekstos, gan attēlos.
Ilustrācijas un animācijas, izmantojot 3D metodes, kuras mūsdienās ir samērā viegli sasniedzamas, 2021. gadā radīs visu gaidīto WOW efektu.

 

7. Fokuss uz lietotāju pieredzi

Mūsdienu web dizains pēdējos gados beidzot koncentrējas uz lietotāju, un šī iezīme kļūs vēl svarīgāka 2021. gadā. Lapas lietošanas pieredzei jābūt vienmērīgai, nepārtrauktai un saistošai, kas nozīmē ātru lapas ielādi, sakārtotu, viegli pārskatāmu dizainu un multimediju iesaisti.
Dizainā “jāiesaiņo” funkcionalitāti ar radošumu, lai radītu lielisku UX, balstoties uz tīru dizainu, vienlaikus saglabājot izdomu un unikālitāti.

Tendence nosaka, ka gan UX, gan UI būs jābūt intuitīviem, kas nozīmē balss iespējotas saskarnes (interface), attēlu un video tekstuālus parakstus, nekādus traucējošus elementus un mērenu kustību dizainu. Galvenais ir lietotāju nodrošināt ar viegli lasāmu saturu, ērti lietojamu saskarni un to visu darīt lietotājam draudzīgā vizuālā noformējumā.
Joprojām jāuzsver, ka mājaslapu lietojums mobilajās ierīcēs turpina palielināties, tāpēc visiem tās elementiem ir nevainojami jāizskatās kā datorā, tā mobilajā ierīcē.

 

Kopsavilkums

2021. gadā web dizaina tendences ietver pamatīgu, biezu fontu izmantošanu, kustīgas ilustrācijas un 3D elementus, reālistisku faktūru un futūristisko tumšo režīmu (dark mode), abstraktas datu vizualizācijas un balss lietotāja saskarnes sajaukumu.
Lai veidotu veiksmīgus un lietotājam saistošus produktus, jācenšas apvienot vairākas tendences, vienlaikus atceroties, ka UI / UX dizaina galvenais mērķis ir palīdzēt lietotājiem sasniegt savus mērķus. Šī iemesla dēļ jācenšas nepārdozēt vietni ar pārlieku daudzām web dizaina tendencēm, kas var sarežģīt lapas lietojamību.

Bright komanda katram klientam, izvērtējot viņa nozari, mērķus un mērķauditoriju, piedāvā risinājumus, kas ļauj gan veiksmīgi virzīt savu produktu/pakalpojumu tirgū, gan patīkami pārsteigt ar savu unikalitāti web vidē.

Tendenču apkopojumā izmantoti materiāli no sekojošiem avotiem:

 

 

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums