BRIGHT
lven

5 soļi sociālo tīklu audita veikšanai

29. aprīlis 2021.

Sociālo tīklu popularitāte ir krietni pāraugusi tradicionālos medijus, un aug ne vien lietotāju [1], bet arī pašu sociālo tīklu skaits [2]. Tie nodrošina iespēju vairākos veidos nogādāt vēstījumu plašai auditorijai, un spert soļus tuvāk uzņēmuma nosprausto mērķu sasniegšanai, tādēļ ir svarīgi iekļaut sociālos tīklus ikviena uzņēmuma mārketinga plānā. Ņemot vērā, ka sociālo tīklu vide nemitīgi mainās, mēs iesakām sekot līdzi jaunumiem un tendencēm, kā arī regulāri izvērtēt stratēģiju un tās atbilstību uzņēmuma uzstādītajiem mērķiem. Lai to izdarītu, ir ieteicams veikt sociālo tīklu auditu. Ir pāris vienkārši soļi primārā audita veikšanai, lai saprastu, vai uzņēmumam ir nepieciešama aģentūras palīdzība jaunas stratēģijas izveidē, vai sociālo tīklu satura radīšanā.

1. Meklētāji

Pārbaudi, vai meklētājos parādās īstie konti un vai nav kādi, kas imitē uzņēmumu. Pārbaudi, vai uzņēmuma profilus vispār var atrast pirmajā vai otrajā meklētāja lapā. Ja tos tur neatrodi, tad svarīgi, lai uzņēmuma mājaslapa ir viegli atrodama, jo sociālo tīklu profilus var atrast arī caur mājaslapu, ja tie ir savienoti.

Padoms: Pārbaudi, vai uzņēmumu var sameklēt arī pašos sociālo tīklu meklētājos. Tas palīdzēs saprast, cik daudz lapas ir ar līdzīgu nosaukumu, vai konkrētajā sociālajā tīklā uzņēmumu ir viegli atrast. Ja uzrādās vairāki konti, kuri imitē uzņēmumu, vai ir ar līdzīgu nosaukumu ir vērs verificēt kontu, taču jāpatur prātā, ka katram sociālajam tīklam verificēšanas process atšķiras

Google

2. Identitāte

Pārliecinies, lai visos uzņēmuma kontos ir aktuāla informācija – uzņēmuma nosaukums, korekta atrašanās adrese, un biogrāfijas sadaļa ir atjaunināta ar vērtīgu saturu. Norādi mājaslapu un kontaktinformāciju, jo bieži vien sociālie tīkli kalpos par vietu, kur potenciālie klienti meklēs šo informāciju.

Padoms: Iesakām visos sociālajos tīklos izmantot maksimāli līdzīgu nosaukumu un vienādas profila bildes, tas palīdzēs uzreiz atpazīt uzņēmumu dažādās platformās.

3. Saturs

Pārliecinies, lai sociālo tīklu kontu saturs atbilstu uzņēmuma stila vadlīnijām – novērtē balss toni, vizuālo materiālu un logotipa lietošanas atbilstību. Ja uzņēmumam ir aktuāla sociālo tīklu stratēģija, novērtē īstenotās komunikācijas atbilstību stratēģijai.

Padoms: Sociālo tīklu stratēģija veido ne tikai vienotu uzņēmuma tēlu vizuāli un tekstveidē, bet arī skaidri definē mērķauditoriju, sociālo tīklu mērķus un no tiem izrietošo piemērotāko stratēģisko virzienu un taktiku, lai komunikācija būtu pēc iespējas efektīvāka. Jebkura komunikācija vai nu palīdz veidot un stiprināt zīmolu, vai rada mulsumu un sajūtu, ka uzņēmums nesaprot pats, par ko tas iestājas. Sliktākajā gadījumā komunikācija grauj uzņēmuma tēlu. Ja uzņēmumam sociālo tīklu stratēģijas nav, iesakām sazināties ar mums un kopīgi izrunāt līdzšinējo pieredzi sociālo tīklu komunikācijā, gan nākotnes ieceres, gan arī bažas.

4. Performance

Novērtē KPI (key performance indicator). Sekotāju skaits, sasniegtā auditorija, iesaiste, mājaslapas apmeklējums no sociālo tīklu ierakstiem, video skatījumi u.tml. rādītāji ļauj secināt – vai saturs sniedz gaidīto rezultātu.

Padoms: Ja vēlies precīzi izsekot saitēm, kas ievietotas sociālo tīklu ierakstos, iesakām izmantot Google Analytics rīku personalizētu URL izveidei – “Campaign URL Builder”. Ar tā palīdzību Google analītikā uzrādīsies konkrēts klikšķu skaits uz konkrētu saiti. Iesakām to gan pēc tam saīsināt, jo tie būs diezgan gari.

5. Konkurenti

Apskati konkurentu profilus – kādu saturu viņi publicē, kāds ir viņu balss tonis, uz ko tiek likts uzsvars. Tas palīdzēs diferencēt sevi un atrast uzņēmuma unikālo stilu.

Padoms: Konkurentu izpēte ir nopietns darbs. Lai izpētītu viņu sniegumu, iesakām izmantot trešo pušu analītikas rīkus. Ja šādi rīki nav pieejami, vērsies pēc palīdzības pie mums!

Kopsavilkums

Nav viena pareizā veida, kā komunicēt sociālajos tīklos. Pareizs veids ir tāds, kas sniedz vēlamos rezultātus tieši tavam uzņēmumam, taču lai tos sasniegtu, komunicēt vajag stratēģiski un rezultātus nepieciešams regulāri izvērtēt. Katru no minētajiem posmiem var izvērst arī daudz plašāk, un salīdzināt sociālo tīklu profilu sniegumu savā starpā, katram no tiem veidot dažādu saturu atkarībā no auditorijas un vēlamā rezultāta.

[1] https://www.kantar.lv/si-gada-pavasari-interneta-lietotaju-skaits-turpina-pieaugt/

[2] https://influencermarketinghub.com/social-media-sites/

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums