BRIGHT
lven

8 soļi veiksmīgai mājaslapas izstrādei

15. maijs 2020.

Izveidot mājaslapu nav viegli. Daudzām mājaslapām ir labs saturs, bet neveiksmīgs dizains. Vai, ja lapām ir labs dizains, tās tiek slikti uzturētas. Web izstrāde nav saistīta ar kodēšanu vien – šajā procesā svarīga loma ir arī dizainam.

Mājaslapa ir Jūsu uzņēmuma seja. Meklējot informāciju, cilvēki pētīs Jūsu mājaslapu, tāpēc tai jābūt unikālai un nevainojamai. Mājaslapas apmeklētājiem jābūt spējīgiem atrast to, ko viņi meklē. Katrai mājaslapai nepieciešama arī laba satura vadības sistēma (SVS). Ir iespējams izvēlēties starp vairākām platformām; viena no šīm SVS ir WordPress, ko ir ļoti ērti lietot. WordPress ir populārākā atvērtā pirmkoda satura vadības sistēma pasaulē. 30% no visām esošajām mājaslapām izmanto WordPress, kas ir vērā ņemams rādītājs.

Šajā rakstā apskatīsim, kādi ir veiksmīga web izstrādes procesa soļi.

1. Informācija

Vairums cilvēku ignorē šo svarīgo web izstrādes procesa soli. Lai Jūs būtu drošs, ka web izveidē esat uz pareizā ceļa, nepieciešams apkopot informāciju par uzņēmumu. Kādi ir uzņēmuma mērķi? Vai pārdosiet produktus un pakalpojums? Vai vēlaties stiprināt zīmolu un veicināt tā atpazīstamību interneta vidē?

Pēc tam izpētiet mērķauditoriju. Vai tie ir pusaudži vai bērni? Varbūt pieaugušie? Tas viss ir nepieciešams veiksmīgai web izstrādei.

2. Plāns

Kad esat apkopojis informāciju par uzņēmumu, laiks izveidot lapas karti un struktūrskici. Lapas karti veido, balstoties uz datiem, kas ievākti pirmajā posmā. Tās galvenais uzdevums ir radīt ērti lietojamu mājaslapu, kā arī piešķirt lapai struktūru.

Struktūrskice veido lapas vizuālo aprakstu, kā arī ļauj izlemt kādas funkcijas un iespējas vēlaties lapai piešķirt. Daži funkciju piemēri: ielogošanās, e-pastu abonēšana, administrēšana, tiešsaistes čats un citas.

3. Satura vadības sistēma (SVS)

WordPress ir viena no satura vadības sistēmām; tā nav pārlieku dārga un to ir viegli uzturēt. Tomēr web izstrāde ar šo SVS nav vienkārša, kā rezultātā daudzi nevēlas uzņemties mājaslapas izstrādi un pārvaldīšanu, izmantojot uzņēmuma iekšējos resursus. Tāpēc lielisks risinājums uzņēmumam ir nolīgt ekspertus, kas var šo mājaslapu izveidot. Ar ekspertu iesaisti varēsiet uzņēmumam izveidot unikālu, radošu un estētiski patīkamu lapu.

Uz WordPress bāzes radītu lapu ir ne vien vienkārši lietot un pārvaldīt – tā arī nodrošinās uzņēmuma darbībai noderīgas funkcijas. Mūsdienās gan lielas, gan mazas firmas izvēlas šo SVS savām lapām. Pateicoties WordPress, viņiem nav jābūt skeptiskiem par lapas pārvaldīšanu. Tā ir vadošā satura vadības sistēma, kas mājaslapu izstrādi un pārvaldi padara neticami vienkāršu. Daudzas korporācijas dod priekšroku savu mājaslapu un blogu izveidei un pārvaldīšanai šajā platformā.

Pirmsākumos WordPress bija vien blogošanai, bet nu tas ir daudz kas vairāk. Šī SVS ir kļuvis par web izstrādes kulta rīku, ko daudzi izstrādātāji izmanto mājaslapu izstrādē. Uz WordPress bāzes iespējams radīt mājaslapu, kas ir intuitīva, viegli izprotama, izskatās profesionāli un galvenais – veicina uzņēmuma peļņu.

4. Dizains

Web dizains ir svarīgs katram interneta uzņēmumam. Dizains jāveido, paturot prātā mērķauditoriju. Skolas mājaslapas dizains krasi atšķirsies no produktu mājaslapas dizaina. Ir jāapsver motīvs, krāsas, teksta, attēlu un video izvietojums, kā arī citi faktori. Dizaina izkārtojums sistemātiski strukturē lapu, tā, lai tā labi izskatītos.

5. Izstrāde

Web izstrādes posmā mājaslapas dizains ir programmētāju rokās, kuri to apvieno ar kodu. Šī ir svarīgākā izstrādes daļa, kas atdzīvina iepriekšējā posma grafisko dizainu. Vadoties pēc lapas kartes, vispirms tiek izveidota sākumlapa, kam seko pārējās.

Šajā posmā patiesi sākas mājaslapas izveide. Citi elementi, kas tika izveidoti iepriekšējos posmos, tiek implementēti, lai radītu īstu web dizainu. Vairumā gadījumu galvenā jeb sākumlapa tiek izveidota vispirms, un tad tiek pievienotas pārējās web lapas, vadoties pēc hierarhijas lapas kartē. Šajā posmā ir svarīga padziļināta izpratne par visām izstrādes tehnoloģijām, kas tiks izmantotas.

6. Saturs

Kad esat ticis galā ar izstrādi, laiks radīt mājaslapas saturu. Lai pievērstu apmeklētāju uzmanību, nepieciešams lielisks un saistošs saturs. Mājaslapas saturu modificējot, jāiekļauj virsraksti, apakšvirsraksti, birkas un citi elementi. Tas ļaus apmeklētājiem atrast to, ko viņi meklē.

Satura radīšanas posmā, nepieciešams pastāvīgi veidot un publicēt saturu, lai sasniegtu sava uzņēmuma mērķus: piemēram, zīmola atpazīstamības veicināšanu, apmeklētāju informēšanu par jauniem produktiem vai pakalpojumiem, iniciatīvas radīšanu vai jaunu klientu piesaisti.

7. Testēšana

Testēšana ir neizbēgama web izstrādes daļa. Pirms lapas publicēšanas, visas tās sadaļas un saites tiek testētas, lai pārliecinātos, ka viss strādā. Nepieciešams pārbaudīt katru anketu un skriptu, kā arī ieteicams izmantot gramatikas pārbaudes rīku, lai atrastu visas iespējamās kļūdas tekstā. Šajā posmā tiek testēti arī tādi lapas aspekti kā:

8. Uzturēšana

Viss nebeidzas ar lapas publicēšanu; vairums izstrādātāju labprāt sniegs arī uzturēšanas pakalpojumus. Izstrādātājam jāveic arī citi uzdevumi – jānodod klientam pirmkods un projekta dokumenti, kā arī jāstrādā ar atgriezenisko saiti un pēc izstrādes atbalstu. Šis ir līdzvērtīgi svarīgs solis, jo lapas galvenais uzdevums sākas vien tad, kad tā tiek publicēta apmeklētājiem.

Secinājumi

Lai izdzīvotu 21. gadsimtā, ir nepieciešams nodibināt savu digitālo klātbūtni. Ērts veids, kā uzņēmumam to panākt, ir, sadarbojoties ar web izstrādes profesionāļiem. Izstrādātājs gādās par to, lai netiktu izlaista neviena detaļa mājaslapas izstrādes procesā. Tā pavisam viegli var iegūt viedierīcēm draudzīgu web dizainu, kas būtu piemērots uzņēmuma vajadzībām.

Sadarbojoties ar web izstrādes profesionāļiem, Jūs iegūsiet pēc pieprasījuma veidotu, unikālu mājaslapu. Šāda web dizaina radīšanai nepieciešamas izstrādātājiem piemītošās programmēšanas valodu zināšanas. Pēc pieprasījuma veidota mājaslapa ir radīta, paturot prātā klientu vēlmes un vajadzības. Vēl jo vairāk, ar tādu mājaslapu ir vienkārši izcelties starp citiem. Visbeidzot, atmiņā paliekoša mājaslapa uz apmeklētājiem atstās lielāku iespaidu, un viņi šādā mājaslapā gribēs atgriezties atkārtoti.

 

Avots: YourStory

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn


Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums