BRIGHT
lven

Kā izveidot savu pirmo e-pasta mārketinga kampaņu

10. aprīlis 2020.

Mūsdienās nav iedomājams uzņēmums, kas nebūtu nodibinājis savu klātbūtni interneta vidē. Tomēr ar pasīvu klātbūtni vien nepietiek – uzņēmumam ir jāatrod veidi, kā sasniegt savu klientu.

Mārketinga kampaņām var būt dažādi mērķi: informēt par jaunu produktu vai pakalpojumu, veikt aptaujas un ievākt informāciju, izplatīt zīmola atpazīstamību vai veicināt pārdošanu.

E-pasta mārketings  ir piemērotas visu šo mērķu īstenošanai. Tas ir gadu gaitā pārbaudīts mārketinga veids, ar ko saskāries ikviens interneta lietotājs. Pat, ja e-pasta mārketinga uzsākšana var likties vienkārša, lai to veiksmīgi realizētu, ir nepieciešamas zināšanas par šī procesa niansēm.

Kā iegūt e-pastu sarakstu?

Pierakstīšanās e-pastu saņemšanai

Vislielāko peļņu no kapitāla ieguldījuma (PKI) gūst uzņēmumi, kas spēj iegūt un uzturēt aktīvu abonentu sarakstu, kuri vēlas no uzņēmuma saņemt e-pastus. Ir vairāki veidi kā šādus e-pastu abonentus iegūt:

Pirmie četri punkti ir visdrošākie ieinteresētu klientu piesaistei, jo tie ļauj cilvēkiem veikt abonementu no brīvas gribas, izrādot nesamākslotu interesi. Tikmēr stratēģijas, kas apmaiņā pret e-pastu abonēšanu piesola noteiktus labumus vai atlaides, riskē iegūt īslaicīgus vai neieinteresētus e-pastu abonentus, kas drīz vien pakalpojumu anulēs. Šajā posmā kvalitāte pārspēj kvantitāti.

Kā veidot e-pasta mārketinga stratēģiju?

Mārketinga stratēģijas izveide

Jebkura veida kampaņai nepieciešami mērķi un stratēģija. Analizējiet, kas ir Jūsu klienti, kādas ir viņu vēlmes un kāda – viņu uzvedība. Ar šiem klientiem uzņēmumam ir jānodibina laba komunikācija un uzticība, tikai tā būs iespējams radīt maksimāli efektīvas e-pasta mārketinga kampaņas.

Paturiet prātā, ka Jūs varat izmantot arī citus mārketinga kanālus. Daudzi uzņēmumi paralēli e-pasta mārketingam, savā ikdienā integrē arī sociālo mediju mārketingu, CPC un SEM kampaņas.

Katra kampaņa ir jāveic stratēģiski, ar labi definētiem mērķiem un mērķauditoriju.

Katra kampaņa un katrs izmantotais kanāls ir pastāvīgi jāuzmana. Vislabāk to darīt mērot peļņu no kapitāla ieguldījuma (PKI). Bieži vien, tieši e-pasta mārketings sagādā vislielāko PKI. Ja tā nav, ir laiks izanalizēt savu stratēģiju un saprast, kā to varētu optimizēt, lai veicinātu tās efektivitāti.

Kāda veida e-pasta kampaņu izveidot?

Kā tika minēts, e-pasta mārketinga kampaņas ir dažādas. Kad uzņēmums ir ieguvis klientus, ir jāapsver, ko klienti no tā sagaida. Kampaņa jāveido tā, lai tā gan sniegtu klientam nepieciešamo, gan ļautu uzņēmumam īstenot tā mārketinga mērķus. Pāris e-pasta mārketinga kampaņu piemēri:

Kad uzņēmums izvēlas, kādu e-pasta kampaņu veidot, galvenais ir domāt par klientu, uz kuru tā ir mērķēta. Ja iespējams, tad lietderīgi ir izskatīt klientu norādītās e-pasta preferences – kādus e-pastus viņi vēlas saņemt un no kādiem e-pastiem viņi ir atteikušies.

Kāpēc nepieciešams e-pasta kampaņu pielāgošana?

Uzņēmumam ir iespaidīgs e-pasta abonentu saraksts, ir definēti e-pasta mārketinga kampaņas mērķi un iepazīti savi klienti. Taču tas viss strādās efektīvi tikai tad, ja to pielāgos optimālā rezultāta sasniegšanai.

Piemēram, kampaņas e-pastus var pielāgot piemērotākajiem saņēmējiem, izmantojot segmentāciju. Iespējams sasniegt vairāk klientu, pielāgojot e-pastus dažāda veida un izmēra ierīcēm, tādā veidā padarot e-pastus dinamiskus un interaktīvus visās platformās.

Ja klients vēlas saņemt jaunāko informāciju par Jūsu produktiem reizi mēnesī, nevajadzētu viņam katru dienu izsūtīt e-pastus par jaunu saturu Jūsu mājaslapā. Ja vairums Jūsu klientu ir jaunieši, kas dod priekšroku e-pastu lasīšanai mobilajā tālrunī, nevajadzētu izsūtīt tādus e-pastus, kas ir ērti pārskatāmi vien datora ekrānā.

Galvenais ir lietderīgi izmantot sev pieejamo informāciju, kā arī pastāvīgi uzraudzīt kampaņas, lai saprastu, vai tās uzņēmumam dod kādu labumu, vai tikai rada liekus zaudējumus.

Nozīmīga detaļa, ko nepieciešams ievērot e-pasta mārketingā, ir e-pastu abonementa anulēšanas iespēja. Lai arī Jums kā uzņēmumam jebkurš e-pasta saņēmējs ir nozīmīgs un svarīgi ir sasniegt pēc iespējas plašāku mērķauditoriju, ja klients vairs nevēlas saņemt Jūsu e-pastus, Jūs nevarat viņam liegt abonementa anulēšanas iespējas. Abonementa anulēšanas iespējai jeb iespējai atteikties no e-pastu saņemšanas jābūt viegli pamanāmai visos Jūsu izsūtītajos e-pastos. Vispārīgās datu aizsardzības regulā (GDPR) ir noteikts, ka Jums kā e-pastu izsūtītājam ir obligāti jānodrošina e-pastu abonementa anulēšanas iespējas.

Kopsavilkums

Šie bija pāris nozīmīgākie padomi, kas jāņem vērā, veidojot savu pirmo e-pasta mārketinga kampaņu. Veiksmīgi veidota kampaņa dos labumu ne tikai uzņēmumam, bet arī klientam, jo viņš saņems tieši to, ko vēlējās abonējot Jūsu e-pastus. Pareizi un gudri pārvaldot e-pasta mārketingu, Jūs spēsiet saglabāt sev jau lojālos klientus, kā arī piesaistīt jaunus.

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn


Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums